körskola och pengar

Hejsan bloggen! Den här helga har varit hektisk. På fredagen var vi ju på kräftskiva och det var trevligt. Fick träffa Fredric och Clara (vet inte om de stavas med c eller k men jag gissar) och deras barn :) På lördagen så hade jag satt klockan på 7.20 och då gick jag upp, fixade mig och sen kom mormor och hämtade mig för jag skulle på körskola i Täbt/Roslags Näsby. Det finns några från Åkersberga i min grupp. Typ 4 stycken. Men jag känner ingen särskillt bra.Teorin gick bra sen körde jag upp och det var lite läskigt tycker jag. Typ första gången jag kört en moppe. Det gick ganska bra. Alla vet hur en vipp bräda ser ut? En sån skulle man köra över och det var också ganska läskigt eftersom att man gasade! Så man flög lite. haha! Sen fick vi typ tusen och åter tusen läxor till idag. Och det var på att vid 5 så skulle jag upp till Sanna för jag och Miccis skulle hjälpa till henne på sin 40-års fest.
Jag slutade kl 4 och fick åka direkt hem och duscha, för jag var jätte äcklig! Men jag tog me böckerna så att jag skulle kunna plugga lite ibland.

Det var jätte kul att servera och hjälpa till! Eller ja i mellertid så blev det lite stressigt, men så ska det vara eller hur? :) Vi fyllde på vin och serverade bål, tog in och ut mat och disk. På kvällen, vid halv 11 så började alla dansa och vissa var lite fulla. Då var det ganska lugnt och det fanns inte så mycket att göra då pluggade jag lite. Och sen åkte vi hem vi 11. Vi hade inga nycklar så vi fick åka tillbaka och då fik jag köra lite moppe också :) Det var mycket lättare än zick-zack mellan koner :) Och jag la mig vid 1 och gick upp samma tid idag som igår så just nu är jag ganska trött ska jag säga! Och vi gjorde det inte heller gratis utan vi fick en 500-lapp var :D

Idag var det teori pch jag slutade klockan ett. Det var skönt! Men jag har massor av läxor att göra. Man vill ju inte misslyckas med det här eftersom då får man inget körkort. Och om man vill ha det och inte lyckades måste man gå samma kurs igen och betala ytterligare 2500! Nej tack säger jag bara :)

Nu har jag inte så mycket att göra. Kanske ska läsa lite eller något. Vi hörs, puss!

Och angående den där väskan så finns den inte längre :/ kollade nyss! Men däremot så hittade jag massa fina smycken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0