Skoldag 1

Idag började skolan som alla vet. (Eftersom jag skrivit det.) Det var ju kul att träffa kompisar och lärare oh sånt. Men inte att träffa den nya skolan. Tror att det kommer bli ganska trångt... För det var små korridorer och det ska få plats typ ca 200 pers till där... Önskar att vi kunde gå kvar i Berga då vi kunde känna oss äldst och sånt. Nu känner vi oss bara obekväma.

Men sluta tjatat om det :) Den här, och nästa vecka kommer att bli "Inskolningsveckor". Det menas med att vi ska göra massa aktiviterter och inte jobba. Alls! Och det är ju skönt.. Vi ska till Domarudden och lite sånt.
Efter skolan så följde Rosanna med mig hem. Vi solade mest hela tiden. Sen gick vi in och började prata om språkresor. Vill verkligen åka på det! Det verkar så sjukt kul. Träffa massor av nytt folk, få åka utomlands (utan föräldrar, men ledare som inte är samma sak) och bara få bada hela dagen lång! Istån fall om jag får åka så blir det till Malta. Fast USA verkar också kul. Californien. Men det är asdyrt. Och Malta är lika fint det :)
Sen kom Ella och skulle hämta och lämna lite saker och sen stannade hon kvar och dansade lite med Rosanna. Jag var DJ :) Men efter jag hade ätit så var de också tvungna att dra sig hemåt för att äta. Då gick jag upp och hjälpte pappa lite som håller på att byta ut vårat tak. Det var ganska läskigt där uppe. Man var rädd för att tappa balansen! :)



Snart ska jag gå och lägga mig. Vill vara pigg till skolan imorgon. Och eftersom det inte är riktiga skoldagar så börjar vi vid 9.00 och slutar vid 13.00 varje dag :D Skööönt! Hm.. Känner att jag börjar få lite ont i huvudet. Kanske fått för mycket sol idag (?!).

Puss på er<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0