frukter on my mind



Idag var det måndag igen. Min favortidag av skoldagarna. Bara för att vi börjar halv tio och att vi har syslöjd :D
Efter skolan så åkte jag hem till Jennifer med Linnea (och Jennifer såklart). Vi åt lite middag och drack te och sånt. Under maten så kom Emilia deras kompis över också.
Efter maten så gick vi upp och titade på en rolig film som heter A night at the Roxbury. Någon som känner igen? Det är en ganska gammal film. Det märker man på kläderna och musiken. Verkligen på musiken!
Efter filmen så tog jag och Linnea första tåget som gick hem. Inte för att vi ville åka hem, men för att vi var tvunga.

Sen har jag tänkt ganska mycket på varför man kan slänga äppel- och päronskrutt i narturen, men inte banan- och apelsinskal i naturen och nu har jag fått en förklaring! Det är för att päron och äpplen är ifrån Sverige och att de är vana vid vårat klimat och kan förmultna, men apelsiner och bananer har ju inporterats ifrån andra länder som inte har vårat klimat och kan därför inte förmultna. Eller de kan fast det tar betydligt mycket längre tid än äpplen eller päron.

Nu ska jag nog hoppas in i duschen. Känner mig inte så fräsch i håret. Hehe,
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0