flygplan är söta



God morgon Sverige!
Inatt så kom jag hemifrån Egypten. Det har varit otroligt skönt, varmt och härligt att få komma iväg från Sverige ett tag :) det var sol varje dag, det har regnat i år där men innan dess så hade det inte regnat på ca 16 år :o Så om ni vill åka på en solsäker semester, så åk till Egypten ;) Det var ca 38 grader i skuggan varje dag, ibland varmare och sällan kallare. Det nda som höll oss vid liv var att det blåste ganska mycket, men vindarna var också ganska varma så ibland blev det varmt mot varmt. Sen var vattnet också väldigt skönt för det var svalkande. Att gå ner i ca 28 gradigt varmt vatten är lite smått kallt i 40 graders värme så när man gick i från stranden så kände man närstan att man inte ville för att det var så kyligt x)

Jag och pappa dök inprincip varje dag. Vi såg kanske inget nytt varje dag men vi såg massor av fina koraller i olika färger bl a grönt, blått och lila i olika nyanser. Sen såg vi fina små och stor fiskar i vackra färger. En favorit är en randig liten fisk som har färgerna lila, vit, blå och gul. Vi såg bläckfisk, 1 meters haj och delfiner! Delfinerna åkte vi förbi en gång, stannade och började simma efter men de var för snabba :'( Ville se mer och blev lite ledsen... Men jag överlevde ;)

Våra rum hade ingen AC, men en fläkt, så på kvällen när vi skulle lägga oss så var det så otroligt varmt! Om man låg i ett linne och trosor så höll man på att löka sönder för att sängen var varm, kudden var varm och aa, allt var bara varmt! Men det gick att somna i 34 graders värme med bara en fläkt, det är jag ett levande bevis på :) Och ibland när man var ganska ouhärdligt varm så fick man lite smått panik känsla för var man än gick så var det ju varmt, så då fick man gå ner i vattnet eller något sånt.

Först var bodde vi på ett dykcenter som låg i Marsa Shagra, 4 timmar från Hurgada. När vi varit där i 11 dagar så åkte vi tillbaka till Hurgada och var där i 3 dagar. Efter att ha varit i Shagra där det var lugnt och skönt så kändes det dubbelt så stressigt, mycket folk och buller i Hurgada än det var. Taxi tutar så fort man går ut från hotellet, det är folk överallt i matsalen och alla drog i en från varssina håll när man var ute på stan. Så det har varit ganska skönt att komma hem :) haha.

Det var min historia. Tror inte att jag kommer att prata så mycket om resan nu men bilder kommer väl komma upp lite då och då ;) Nu ska jag städa rummet och sedan göra något annat x)
Puss och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0