"Party like there is no tomorrow"



Jennifer hade lite fest för Magdalena igår, hon fyllde ju 17 härom dagen. Dock så var det inte den bästa. Eller ibland hade jag kul och ibland var det väl mindre kul, sen äru ju också så att man gör det man gör det till. På morgonen så hade vi det väldigt mysigt idag!
Efteråt åkte jag hem, bytte kläder och åkte i gårdagens smink till mina kusiners kalas. De fyllde 8 och 5 år. Tiden går så fort.. :( Men iaf, när vi var där så diskuterade tanterna, min mormor och den generationen, att alla är så himla beroende av sina mobiler nu för tiden. Det är riktigt sant! Har inte ni glömt mobilen hemma, eller kanske glömt ladda den så att den laddar ur och att ni då känner er handikappade? Det har jag känt väldigt många gånger! Folk sitter och pratar i mobilen när de kör, ute och går, mest troligt också när de sitter på resturang. Vad kan folk ha så mycket att prata om egentligen? Och så offentligt som på tunnelbanan, resturangen eller tågstationen. Jag tycker att det är faschinerande hur vi människor kan bli så beroende av en liten sak som inte ens fanns förr i tiden! Förr gick man till telefonkiosken, nu har man den med sig överallt. Visst är det bra att kunna kommunicera med omvärlden sådär direkt, men sig själv då? Ska man inte kunna komma till egna slutsatser innan man får huvudet fullt med andras ideér? Jag tycker helt enkelt att vi ska ta vara på det liv vi har för vi lever bara en gång. Work like you dont need the money, party like there is no tomorrow. Och visst är vi människor väldigt själviska, det handlar om att prioritera rätt och veta när det är rätt tillfälla att vara självisk. Sedan så är det också vår natur att vara själviska, se bara på djuren och växterna.

Nu ska jag ta en dusch, hej! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0