skidresa i alperna




Nu är man hemma igen :)
I Schweiz så var det jätte fint ! Det gick en flod genom staden som såg lite grönaktig ut. Husen var söta och det var inga bilar där. Förutom små taxibilar som var eldrivna och som inte lät. Så man gick mitt i gatan så tutar en så är den typ en centimeter från att köra på en. Sen var det också flera stycken som cyklade på enhjulingar och annat shit :P
Vi hade otorligt tur med vädret ! Vi hade soligt varje dag och vi satt och solade i linne. Så jag har fått ganska mycket färg i ansiktet och ytterst lite på bröstet :P Det var god mat och jag älskade sängarna på hotellet ! DUNDER sköna ! Typ en meter lång kudde och ett jätte skönt täcke ! Och det var tv på rummet, men alla tvkanaler var tyska eller om det var amerikanska filmer så var det dubbat ! DUBBAT ! Vem gör så liksom? Värsta bebisarna ! Hatar tyska språket. Förlåt Ella <3 Men det är så fult ! Men det fanns en kanal som inte var dubbat och det var MTV. Så vi har suttit och kollat på MTV hela veckan. Sett på typ samma avsnitt på Next och Exeffect och Paris Hiltons my new BFF och ja ni vet alla dom där programmen :P Inte så värst kul...
Backarna var också härliga. I början var det lite isigt. Sen blev det bar men i slutet av dagen så hade solen värmt upp så pass mycket att det blev som smörigt. Och då blir det massa vallar i backen och annat jobbigt. Och det var ganska jobbigt att solen var där. Hela tiden. I slutet så var man helt slut ! Men hällre det än snöstorm dagarna ut ! :P

En dag så var vi också uppe på det högsta berget. Matterhorn hette det tror jag. Det låg uppe på 3882 m tror jag att det var. Därifrån så såg man ett berg som hette nått konstigt och låg i Frankrike. Och det var så coolt för att om man gjorde något litet ansträngande så blev man jätte anfådd. Det är ju för att luften är så tung där uppe, men ändå coolt :P

Men det känns bra att vara hemma. Även fast jag har omprov i So på tisdag och att om en vecka har vi hemkunskapsprov, så är det skönt att vara hemma, vara med kompisar och få sova i sin egna säng ;) Och imorgn bitti så far det ivåg till Mjölkö för att fira sen påsk :) Eller det kanske inte är sen men vi ska göra det i alla fall ;P

Men nu ska jag sova så att jag inte är allt för trött imorgon :) Pusshej <3

Kommentarer
Postat av: Jeffi ♥

Avundsjuk eller vad !!? :P ♥

2009-04-12 @ 20:46:30
URL: http://jeffirydell.blogg.se/
Postat av: lovisalovisa

haha va söt du är gumman :D <3

2009-04-13 @ 21:28:52
URL: http://lovisaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0