romme alpin

Idag så var ju vi i Romme Alpin med klassen och det var suuper kul ! :D Jag gick upp vid 5 och åt och fixade mig och allt sånt och den åkte vi till bussen, jag fick skjuts dit :P I bussen så satt jag och Linnea bredvid varandra och på vägen dit så sov hon, och på vägen hem, men det kommer jag till :)



När vi var framme så skyndade jag, Linnea, Lisa och Mira oss för att vara först ut i backen. (Det blev bara jag och L för att de andra ville gå av tidigare) Och det var hur skönt som helst !! Det var lixom jag Linnea och backen, inget mer och det var ny pistat också ! Det var en väldigt underbar känsla måste jag ändå säga ! :D



Sen kom vi ner och då var de andra klara. Rosanna och Emma (som inte är så vana vid att åka) åkte någon annanstans och jag, Moa, Linnea och Magda åkte upp på toppen och det var kul :)
Sen åkte vi några åka, jag åkte sen lite med Rosanna och Emma och sen gick jag in för jag frös så ! Och där mötte jag Moa, Lisa, Josse, Mira och Anna som satt och åt. Då tänkte jag att då kan jag lika gärna äta jag med så att jag får det gjort :P Så jag ringde de andra och sa var jag var var och då kom de också och åt :) Det blev hamburgare :P



Sen åkte vi iväg igen och då åkte vi ner på södra sidan och där mötte vi en annan Josse och Emma B. Då åkte vi lite med dom. Och när vi åkte med dom så gjorde jag två små vurpor :P haha. Jag ramlade typ på rumpan och sen så gjorde jag illa benen lite :P hahahah ! Men det är inget igemförelse med Linneas och Josses vurpa xD Det var så att Linnea åkte in i Josse och allt flög åt alla håll och jag hade åkte bredvid och såg allt så jag såg hur dom ramlade och massa ! xD Det var i alla fall jätte kul ! :D
Sen åkte vi upp igen, och då ville Moa ville fika och då följde jag med henne för jag frös så mycket och då mötte vi Rosanna :) Och hon följde med oss in. Där köpte de en varmchoklad och så snackade vi lite :) När vi gick ut igen så blev det sista åket, för de som hade hyrt skidor. Då skulle jag och Linnea hoppa i Fun park, men alla stod och kollade på alla och det blev lite pinsamt, men sen så ringde jag Anna-Karin (läraren) och då sa hon att vi kunde säkert åka ett åk till. Och när vi åkte i liften så fick Linnea nått fnatt och började skratta en massor och då började jag skratta, och det var roligt ! :d Och vi hade en helt egen 6-stolars lift för att alla andra var borta ! Och vi åkte nästan själv också, så den här gången så åkte vi där och  hoppade :)



På resan hem så hände inte så mycket.. Eller jo jag åt massa godis och Linnea somnade. Och Lisa och Mira satt framför oss och dom hade skiiit mycket energi, så de satt och typ slog varandra och tog massa kort från massa roligt vinkar, typ upp i näsa och sånt xD hahah så ibland så började jag skratta för de var roliga :D


haha jag försökte stoppa in en vindruva i hennes mun xD

Och ikväll så ska jag duscha och sova, blir nog ingen läasande för mig ikväll för jag är helt utmattad ! god natt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0