bra bok, bra film

Go' kväll!



Vid nio tiden ikväll så kom Miccis och Cattis hem ifrån centrum för de hade varit och hyrt film. De hyrde Bekännelser om killar, kyssar och katter. Jag har velat se den sen i Februari någon gång tror jag... För det var då den skulle gå på bio men det gjorde den aldrig... Knasigt!
Men den filmen är i alla fall baserad på en bok, som jag har läst förstås :) Boken var jättebra och rolig på vissa ställen. Var ett tag sen jag läste de där böckerna så jag kommer inte ihåg vilken som är de roligaste, för det är en serie om en tjej som skriver dagbok.
Filmen hade ju ungefär samma handlingar, men i boken så är allt mycket knäppare. T.ex hennes syster, föräldrar, hennes katt och till och med hon själv är knäppare i boken. Men filmen var ändå bra tycker jag. Fast jag saknade lite att det inte var så knäppt :/ Men jag hoppas i alla fall att det kommer ut fler filmer av de där böckerna :)
Och vet ni vad jag just kom på? :D Jo, att jag ska göra en filmanalys och gämföra boken och filmen! Smart va? Hon har säkert redan sagt att man också kan göra så, men jag tänker ändå göra det! :)

Men nu är det bedtime för min del. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0