passa på om du kan, fånga varje ögonblick

Goddagens!
Idag har jag haft en bra dag. Den har inte varit så speciell, bara det att inget dåligt har hänt x) När jag kom  hem efter skolan så hade jag lite disco för mig själv och sen pluggade jag matte och no. Snart blire mat och efter det ska jag träna. Men innen så ska jag kanske beställa lite kläder från H&M :D

Men det jag tänkte ta upp idag är bögar i samhället. Jag känner ingen bög, men tanken kom upp när jag såg filmen Patrik 1,5, som var jättebra. Behandlas bögar på det sättet i samhället? Att de blir "retade" av folk? Att pappor blir arga när de tar på ens son? Är det verkligen så? För det är skulle bara hemskt :( Inte för att jag vet hur jag skulle reagera om en bög skulle flytta in i mitt kvarter, men jag skulle må jättedåligt om jag skulle bli behandlad sådär. Hur skulle ni reagerat tror du och vad tycker du om det här? Och varför är det egentligen mer okej att en tjej är gay än att en kille är det? Det är konstigt hur bögar diskrimineras i vissa tillfällen.

Nu vet jag inte något mer vettigt att skriva mer än att jag ska kolla i kläder på hm.com nu :D

Juste, jag vill hälsa min älskade vän Linnéa P ett STORT grattis, för hon fyller 16 år idag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0