hamlet

Jag har spenderat dagen med morfar och det har inte varit så väsrt hemskt. Kom dock iväg lite sent, så efter vi fikat på NK så fick vi springa till skopunkten för att hinna köpa skorna innan det stängde :) Blev ett par fina klckar till balen och ett par sandaler bara för att det var något extra pris :)

Sedan av någon anledning så gick vi in på statsteatern tror jag att den heter och då spelade Hamlet klockan 7. Så vi köpte sista minuten biljetter till den för 100 kr, när den egentligen kostade runt 260 kr!
Det var en gäng kända ansikten med i pjäsen, bl a Gustaf Skarsgård och Sven Wolter :) Teatern var väldigt bra och skådespelarna var också bra! Fast eftersom de pratade lite gammelsvenska så hörde jag ibland inte vad de sa för de pratade så fort, men jag fattade liksom ändå :D Innan visste jag knappt vad Hamlet-pjäsen handlade om. Läste lite innan i broschyrer och sånt men jag fick liksom inget grepp, men när jag såg pjäsen så förstod jag helt klart vad det handlade om och det tyckte jag var ett tecken på att de hade gjort ett bra jobb och att det var en bra regissör :) Har någon annan kulturistisk person sett den här pjäsen? Och vad tyckte han/hon? :) Skulle vara kul att höra ;)



Sådär ser rollistan ut och då ser ni att ni känner igen de flesta av personerna. Det tycker jag är coolt. Att jag har sett dom live och skådespelat live. Jag vet inte, men jag är en sån person som tycker sånt är coolt, när man träffar kändisar eller ser dom ute på stan. Jag blir typ helt till mig :D haha!

Nu ska jag titta runt lite på internet och sen går jag och lägger mig!
Godd night everybody <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0