a lot to do

Gissa vad som händer imorgon? Jo, jag har matteprov och ja ni vet ju hur jag känner, men ikväll ska jag hoppa runt i boken och göra olika tal så att jag får snurr på det hela! Vill verkligen inte få IG denna gång också.. B-klassen hade provet idag så jag fårgade Josefin och hon sa att det gick om man hade pluggat, så ja där har jag mitt svar. Har också tänkt att städa, träna och byta lakan. Skulle ha hunnit om jag inte varit så lat som jag är!

Idag så tittade vi, klassen alltså, klart på filmen The cove. Det är en slags dokumentärfilm om 1000-tals delfiner som slaktas, i hemlighet typ, i Japan. Slutet är verkligen hemskt då man får se hur det går till. Är så sjukt vidrigt och helt chokerande hur brutalt det är! Var en bra film bara det att man blir så arg på japanerna!
Efteråt så drog vi till Japanska ambassaden som ligger vid något museéum här i Stockholm och demostrerade lite. Var max 50 pers som stod och skrek. Kändes lite lame haha. Och det var typ bara folk från Marina läroverket, det var vår klass och MB09a, dvs tvåorna.

Åkte förbi skolan innan jag åkte hem för jag hade lämnat väskan där. Var vid danderyd tjugo i 2 och kom hem typ halv 4 bara för att min buss inte gick! Är ganska trött just nu, men ska sätta på lite musik och börja plugga!
Ciao! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0